Hoe werkt OnderdelenZoeker?

Hoe werkt OnderdelenZoeker?

Met OnderdelenZoeker.nl kunt u gratis en vrijblijvend een zoekopdracht voor gebruikte auto-onderdelen, truck-onderdelen en motorfietsonderdelen plaatsen. Als u uw aanvraag in ons systeem geplaatst heeft, is deze direct zichtbaar voor alle bij ons aangesloten demontagebedrijven. Zodra een onderdelenleverancier de door u gevraagde onderdelen kan leveren, neemt deze via email, fax of telefoon contact met u op.

Heeft u na 2 dagen nog geen respons op uw aanvraag gehad? Dan is het door u gezochte onderdeel waarschijnlijk op dat moment niet leverbaar. Omdat de voorraad van de demontagebedrijven dagelijks wisselt, is het zinvol om de aanvraag na een aantal dagen weer omhoog of opnieuw te plaatsen. Dit kunt u doen via 'Mijn OnderdelenZoeker'. Hier kunt u ook uw aanvraag wijzigen en verwijderen.


 

Wat doet OnderdelenZoeker met mijn kenteken-gegevens?

Wij gebruiken uw kenteken-gegevens om de juiste auto te selecteren. Aan de hand van het kenteken kunnen wij in de meeste gevallen nauwkeurig vertellen welk voertuig er bij het kenteken hoort. Hierdoor weten de aangesloten bedrijven die een aanbieding naar u toe sturen om welk voertuig het gaat. Een klein verschil in bijvoorbeeld de uitvoering kan al voor problemen zorgen. Zo heeft een luxe uitvoering bijvoorbeeld chromen strips terwijl de standaard uitvoering plastic strips heeft.

De gegevens van uw voertuig worden beveiligd opgeslagen en worden alleen gebruikt voor het aanvragen van een onderdeel op OnderdelenZoeker. Uw gegevens zullen nooit worden verstrekt aan andere partijen.


 

Welke bedrijven krijgen mijn aanvraag te zien?

Uw aanvraag wordt naar bedrijven gestuurd die zowel nieuwe als gebruikte onderdelen kunnen leveren. Vroeger werden deze demontagebedrijven vaak 'autosloop' genoemd. Door de professionalisering in de branche is de term 'sloperij' tegenwoordig niet meer passend. Beter is het gebruik te maken van de woorden autodemontage, demontagebedrijf, onderdelenbedrijf of iets van die strekking.


 

Hoe kan ik inloggen?

U kunt inloggen door bovenin de zwarte balk op "Inloggen" te klikken. Als u daar op klikt, krijgt u het inlogscherm te zien. U kunt een account aanmaken door onder aan het venster op "Registreren" te klikken, hier kunt u uw gegevens invullen waarna er een account voor u wordt aangemaakt. Registreren heeft vele voordelen, zo heeft u toegang tot al uw vorige aanvragen en uw wagenpark.

U hoeft geen account te maken om ee aanvraag te plaatsen.


 

Waarom krijg ik geen reactie?

Vaak ontvangt u al enkele minuten na het plaatsen van uw aanvraag bericht waar en voor welke prijs uw onderdeel leverbaar is. Het kan gebeuren dat een bericht niet in uw e-mailpostvak terechtkomt maar in de spamfilter. Kijk daarom eerst in de spamfilter of uw bericht daarin terecht gekomen is.

Mocht het bericht niet in de spamfilter zitten, controleer dan uw e-mailadres dat u bij uw aanvraag heeft achtergelaten. Door bijvoorbeeld een typefout kon het bericht misschien niet bezorgd worden. Corrigeer in dit geval uw e-mailadres en actualiseer uw aanvraag.
Wanneer uw e-mailadres klopt, uw spamfilter leeg en u na 2 dagen nog geen respons op uw aanvraag heeft gehad, dan is het door u gezochte onderdeel waarschijnlijk op dat moment niet leverbaar. Het is zinvol om de aanvraag na een aantal dagen weer omhoog te plaatsen omdat de voorraad van de demontagebedrijven dagelijks wisselt. Dit kunt u doen via 'Mijn OnderdelenZoeker'.

Mogelijk bent u op zoek naar een klein onderdeeltje voor uw auto. In dat geval kan het zijn dat u geen reactie ontvangt omdat de kosten voor het verwerken van uw aanvraag en het opsturen van dit onderdeel hoger zouden zijn dan de waarde van het onderdeel zelf.


 

Hoe verleng of verwijder ik mijn aanvraag?

U kunt uw aanvraag alleen verlengen of verwijderen als u bent ingelogd. Klik op "Mijn aanvragen" en selecteer de betreffende aanvraag. Klik vervolgens op de knop "Verlengen" of "Verwijderen".